گزارش بازدیدازغارکفترودرچوپانان
نیوز آبادان
گزارش بازدیدازغارکفترودرچوپانان
14 دی 1395 ساعت 13:9 | بازديد : 1026 | نويسنده : | ( نظرات )

 

 

گزارش برنامه منطقه حفاظت شده عباس آباد

اکتشاف غار کبوتر ( گویش محلی کفترو )

سرپرست برنامه: سعادت لطفی زاده مسئول اکتشاف غار : امیر جلوانی


گزارش نویس : زهرا کاویانی                                                                    تاریخ اجرا : 94/08/29

افراد حاضر در اکتشاف غار کبوترو :

آقایان :امیر جلوانی : سرپرست ،  علی صرامی ، علی خوانساری ، مهدی رسول زاده

وخانم:زهرا کاویانی

وعده ما پنج شنبه 28/08/1394 ساعت 16 فلکه احمد آباد ابتدای خیابان جی بود . قرار بود با ماشینهای  شخصی این برنامه اجرا شود . با آمدن دوستان حرکت کردیم . ساعت 20 به محیط بانی چوپانان رسیدیم. پس از صرف شام   سرپرست توضیح دادند که فردا صبح ساعت 5:30 حرکت می کنیم . برنامه بدین صورت است که گروهی برای اکتشاف غار میروند و عده ای هم برای پیمایش منطقه و بازدید از حیات وحش  .

جمعه 29/08/1394

ساعت 5:30 صبح بدون صرف صبحانه حرکت کردیم به سمت منطقه عباس آباد . 20 کیلومتر در جاده اردکان یزد رفتیم که وارد جاده فرعی و خاکی شدیم . مسئول محیط بانی چوپانان آقای حلوانی هم با خودرواداره  به ما ملحق شدند . گروه 5 نفره ما که قرار بود برای اکتشاف غار برویم از گروه جدا شدیم . سرپرست محترم گفت که مسئول محیط بانی آقای حلوانی هم با ما همراه شوند زیرا ایشان موقعیت غار را میدانند  . در کنار آبشخور حیوانات هم بود  برای صرف صبحانه توقف کردیم .  صبحانه در داخل پناهگاه محیط بانی در جمع صمیمی و دوستانه صرف شد .

پس از صرف صبحانه آقای امیر جلوانی سرپرست برنامه اکتشاف غار تجهیزات فنی برای پیمایش غار را آماده کردند و اعلام کردند لباسهای غار را بپوشیم و حرکت کنیم . مجدد سوار ماشینها شدیم و پس از ده دقیقه توقف کردیم و پیاده حرکت شدیم . ساعت 8 صبح بود . ابتدا در جهت شمال شیب تندی را پائین رفتیم . در طول مسیر شاهد حوضچه های طبیعی  زیبائی که پر از آب و مخصوص آبشخور حیوانات بود را دیدیم . منطقه فوق العاده زیبا بود . باید از کوه بالا میرفتیم . در طی مسیر آقای حلوانی بارها گله های کل و بز را به ما نشان دادند . در نهایت از دره ای بالا رفتیم که دهانه غار پیدا شد . ساعت 9:30 صبح بود . حتما باید  یک متری  دهانه  غار باشید تا بتوانید آنرا ببینید . دهانه غار بزرگ و رو به شمال بود .  

کوله را زمین گذاشتیم  . ست ابزار  فنی  را پوشیدیم . سرپرست  شروع به بازدید دهانه جهت ایجاد کارگاه مطمئن کرد . سپس روی درخت نزدیک غار کارگاه طبیعی زد و با زدن خود حمایت  به آن با استفاده از دریل شارژی کارگاه زدند . چون بحث اکتشاف بود  ایشان فقط یک رل زدند و ما قرار شد روی یک رل همراه با کمک گرفتن از کارگاه طبیعی که همان درخت بود فرود بویرم . 

ابعاد دهانه غار 2.5*3*3 بود .  غار در ارتفاع 1770 قرار داشت . فرود معلق بود . ارتفاع فرود 13 متر بود . فقط 4 نفر از ما ست کامل ابزار فنی برای فرود را داشتیم . لذا ابتدا ما 4 نفر فرود رفتیم . دو نفر از دوستانی که همراه ما وارد غار شدند عکاس هم بودند و قصد عکاسی در غار را  داشتند  . وقتی به کف غار رسیدیم تالار بزرگی را روبروی خودمان دیدیم . سرپرست میگفت حدود 40 در 70 میباشد .

به دو گروه دو نفره تقسیم شدیم و شروع به کاوش کردیم . غار به جائی راه نمیداد و متوجه شدیم فقط همان تالار بزرگ را دارد . جنس غار از سنگ باریت بود . رسوبات آهکی هم دیده میشد . چون دهانه غار بسیار بزرگ بود باعث میشد نور زیادی وارد غار شود و نیازی به استفاده از هدلامپ نبود مگر در قسمتهای خیلی پائین تر غار .

سقف غار بسیار بلند بود. در قسمت شرقی غار شاهد تزئینات زیبای غار بودیم . شاهد قندیل ها ، استلاکتیت و استلاکمیت و دراپل یا پرده بودیم که بعلت خشکسالی های اخیر این دراپل ها خشک شده بودند .بعلت بزرگ بودن دهانه غار و وارد شدن نور کافی به آن باعث شده کبوترها در آنجا زندگی کنند هر چند ما کبوتری در آنجا ندیدیم اما فضولات و تخم های شکسته شده آنها در غار زیاد بود . در قسمتهای تاریک غار که نور خیلی کم بود این فضولات بصورت کپک های بزرگی درآمده بود . دو ساعتی در خدمت دوستان عکاس بودم برای گرفتن عکس سپس از سرپرست اجازه خواستم که از غار خارج شوم تا ست ابزارم را در اختیار دوستمان آقای علی صرامی قرار دهم تا ایشان هم بتواند غار را از نزدیک ببیند . لذا از طناب بالا آمدم و رسیدم بیرون غار و از دوستمان خواستم که آماده فرود به غار شود . با رفتن آقای صرامی متوجه شدم که آقای حلوانی هم خیلی دلش میخواهد داخل غار را ببیند اما چون سرپرست قبلا  به من گفته بود چون ایشان کار فنی نکرده نمیتواند به ایشان اجازه ورود به غار را بدهد لذا در مقابل خواسته ایشان من فقط سکوت کردم . اما ایشان هم لطف میکردند و با دیدن کل و بزها دوربین را میدادند تا آنها را ببینم . در همین حین متوجه آقای صرامی شدم که من را صدا میکردند . متوجه شدم که آقای جلوانی گفته ایشان را آموزش بدم تا بتواند وارد غار شود . آقای حلوانی با شنیدن این خبر خیلی خوشحال شد و ابراز کرد که همیشه آرزوی دیدناین غار را از نزدیک داشتند . لذا آقای صرامی ست ابزار را فرستاد بالا و من با پوشاندن آن به آقای حلوانی و آموزش فرود با استاپ ایشان را فرود دادم . آقای صرامی هم در داخل غار مراقب ایشان در هنگام فرود شدند . ساعت 15 بود که دوستان همگی از غار خارج شدند . سرپرست کارگاه و رل کارگاه را باز کرد . ساعت 15:30 بود که با گرفتن عکس یادگاری عازم حرکت به سمت پائین  شدیم .

ساعت 16:30 بود که رسیدیم کنار ماشینها و عازم محیط بانی شدیم . در مسیر آقای حلوانی توقف کرد جای پای پلنکی را که به تازگی از آنجا رد شده بود به ما نشان داد .

ادامه مسیر دادیم و ساعت 17:30 بود که رسیدیم محیط بانی . با رسیدن ما به محیط بانی گروه عازم برگشت به اصفهان شد . ساعت 22:30 رسیدیم اصفهان .  جای همه دوستان خالی برنامه ای زیبا و خوب و بیادمدنی بود . جای آن دارد که از سرپرستی بسیار خوب آقای لطفی زاده تشکر کنیم . امیدواریم شاهد سرپرستی های دیگر ایشان در برنامه های گروه باشیم . با سپاس



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی